Malý pražský fotoblog

pondělí 29. srpen 2016 22:01

"Tak už jsou zase tady," pomyslela jsem si chmurně s vyhlídkou na nové "trvalé" změny tramvajových tras MHD v Praze. Cestou po změnách v MHD jsem zachytila i několik dalších zajímavostí.

Když jsem si v souvisejícím článku níže postěžovala na hromadné změny hromadné dopravy, vůbec mě nenapadlo, že tyto "trvalé" změny budou po čtyřech letech nahrazeny novými "trvalými" změnami. A to jsem si ještě stále na některé změny linek z roku 2012 nezvykla, (například, že trojka jezdí do Kobylis a ne na Černý Most). Při prostudování (a praktickém vyzkoušení) změn jsem zjistila, že jsou ještě víc nepraktické než ty předchozí. Například linka č. 12, která byla odkloněna z nábřeží kpt. Jaroše přes Letnou, teď navíc pojede k Výstavišti přes Dělnickou. Po odklonu linky 24, která se vrací do Kobylis, kam kdysi jezdila, tedy ze Smíchova nepojede přímo k Výstavišti a do Stromovky nic. Jako příznivý krok vypadalo zavedení tramvaje z Malostranské do Braníka. Moje nadšení skončilo, když jsem zjistila, že je to s objížďkou přes Národní třídu. Z mojí bývalé oblíbené linky č. 6, kterou se bylo možné dostat bez přestupu z Újezda na Karlovo náměstí, se hodí úsek z Karlova náměstí na náměstí Republiky, kam po přesunu 14 při minulé změně, nic nejezdilo. Celou trať šestky z Kubánského náměstí přes Bruselskou, Václavské náměstí a nádraží Holešovice na Palmovku by asi využil jen zoufalec.
Trochu záhada je pro mě navrácení linky 20 z Podbaby do Šárky a přesun linky 18 z Petřin do Podbaby. Škatule, hejbejte se, ještě doplňuje zavedení "nové" linky č. 2, která jezdívala z Petřin do Podbaby na tu kritizovanou objížďku z Malostranské k nádraží Braník. Chtěla bych vidět, jak vypadal původní návrh změn, od něhož v Dopravním podniku ustoupili, protože k němu bylo tři tisíce připomínek. Ale konec rozčilování, raději se půjdu trochu projít.


Tahle reklama na časopis Epocha nijak nová není, už straší po Praze docela dlouho.

Nové jsou nátěry laviček, které se mění z modrých na zelené.

Tramvaj se žlutým pruhem je klimatizovaná, což se v posledních dnech hodilo, ovšemže, pokud nebyla klimatizace nastavená na tak nízkou teplotu, že jsem si musela vzít bundu.

U Tančícího domu jsem potkala jeden z exemplářů sochařského festivalu.



Trochu mi tohle dílo připomíná Knížákův "Nový ráj".

Kdybyste mi náhodou nevěřili, že je to medvěd.

Slečna vešla do záběru po stisku spouště, takže jsem nemohla zdokumentovat, kudy jezdila čtrnáctka.

Nicméně tento, v Praze dost ojedinělý vůz, zakoupený od DP Liberec, ji usvědčuje. (I když je pravda, že s ním jezdila i šestka.)

Podvečer na náplavce. Bez komentáře.

Tyto tramvaje na těchto tratích dnes naposled.



Tak Kluk z plakátu přece jen někoho "dostal na plakát", jak hlásal v reklamním sloganu. (Je to poprvé, co jsem ho viděla jinak než samotného).

Kdybyste náhodou hledali práci. Docela mě zaujalo, že mezi "nadstandardní benefity" patří smlouva na dobu neurčitou a "nadstandardní" příplatky za noční směny. Uzavírala jsem několik pracovních smluv už za socialismu a pamatuji se, že jmenované vyzdvihované benefity byly samozřejmost, pracovní smlouva na dobu neurčitou byla v zákoníku práce, kde bylo výslovně uvedeno, že smlouvu na dobu určitou je možné uzavřít jen na přání zaměstnance. (Vím to, protože jsem skutečně takovou smlouvu jednou požadovala, když jsem chtěla jít po maturitě při zaměstnání na denní studium na vysokou školu.)
Ale to bylo v době, kdy mohly tramvaje jezdit po stejné trati třeba padesát let.

Eliška Anna Kubičková

Související články


Eliška Anna Kubičková

Eliška Anna Kubičková

Původní záměr byl fotoblog, ale občas sem napíšu i nějakou úvahu, recenzi či reportáž ze zajímavé akce.

Vystudovala jsem strojní inženýrství, aplikovanou elektrotechniku, základy průmyslového designu a základy tvůrčího psaní. Mám praxi v průmyslu, vzdělávání a výzkumu, od r. 2013 pracuji jako OSVČ. Věnuji se zpracování digitalizovaného obrazu, marketingovým výzkumům a umělecké tvorbě.

REPUTACE AUTORA:
0,00

Tipy autora